Please note that my climbing blog has moved to / Mein Kletter-Blog ist jetzt hier:
sabrinaclimbs.blogspot.com

Current Time / Aktuelle Uhrzeit in Seattle

Weather / Wetter

Thursday, December 24, 2009

December is for knitting! / Dezember ist Strickzeit!

** Deutsche Version weiter unten. **

December was all about ... KNITTING! It all began with Wendy asking me whether I would teach her how to knit. Did she come to the right person or what? I would like to take credit and say that I am a good teacher, but Wendy is just such a good student and learned so quickly. She is now working on her first scarf.

But of course all that talk about yarn and needles and stitches got me back into knitting as well. For those who know me, it may not come as a suprise that what followed was not only some dabbling ... but full immersion knitting! Over the last 2 weeks, I have completed 5 projects:
  1. Felted socks for Steve. 
  2. A felted hat from leftover yarn for me that matches felted mittens I made 2 years ago.
  3. A hat for Steve.
  4. Secret project 1 (can't be revealed quite yet because it's a gift).
  5. Secret project 2 (this one's a gift as well).
In addition, I have started knee-high Pipi Longstocking socks for myself. And I am starting to worry about what I will make next and for whom! There are only so many things I can make for myself or Steve. This is becoming a seriously addictive situation! In addition to more socks, I am thinking about a lacy shawl (never knit a lace pattern before) ... But I promise, Fergus, the cat, will be spared!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Im Dezember ging bei mir alles bisher ums ... STRICKEN! Es fing alles damit an, dass Wendy mich fragte, ob ich ihr das Stricken beibringen könne. Da musste sie nicht zweimal fragen! Ich würde ja gerne sagen, dass es meine Fähigkeiten als Lehrerin waren, aber Wendy ist einfach eine gute Schülerin und hat das Stricken schnell gelernt. Sie arbeitet jetzt fleissig an ihrem ersten Schal.

Natürlich hat mich all das Gerede über Wolle und Nadeln und linke und rechte Maschen auch wieder ins Stricken hineingezogen. Wer mich kennt wird nicht überrascht sein, dass ich es nicht nur so nebenher machen konnte, sondern dass ich mich voll ins Stricken vertieft habe. Wenn ich was mache, dann mach ich es richtig! In den letzten 2 Wochen habe ich 5 Projekte abgeschlossen:
  1. Filzsocken für Steve. 
  2. Eine Filzmütze aus übriggebliebener Wolle für mich, der zu meinen Filzhandschuhen passt, die ich vor 2 Jahren gemacht habe.
  3. Eine Mütze für Steve.
  4. Ein geheimes Projekt (da es ein Geschenk ist)
  5. Ein anderes geheimes Projekt (das auch ein Geschenk ist)
Dazu habe ich Pipi Langstrumpf-Socken für mich angefangen. Und jetzt mache ich mir schon Sorgen, was ich als nächstes stricken werde und für wen! Ich kann nicht endlos Sachen für mich oder Steve stricken. Es fängt langsam an, suchtartig zu werden. Ausser den Socken bin ich am überlegen, ob ich einen Spitzenschal machen soll (das habe ich noch nie gestrickt) ... Aber ich verspreche, der Kater Fergus wird verschont!


No comments:

Post a Comment